Saturday, July 21, 2012

" kehidupan seorang penganggur "

assalamualaikum.. 

 entry aku hari ini kehidupan aku yang hidup sebagai seorang penganggur.. banyak2 kerja aku memang tidak suka sebagai suri rumah walaupon ustaz DON cakap " SURI RUMAH adalah pekerjaan yang mulia " hehehehehe.. apa2 pon hidup aku sebagai penganggur tidak lar juga disia2kan.


waktu PaGi..


 aku bangun macam biasalar lepas solat subuh aku, kalau mata masih ngantuk tidur balik kalau tidak duduk2 diam dalam bilik tapi selalunya tidur balik lar. hahahahaha. dalam pukul 8 atau 9 pagi aku kemas rumah apa yang patut. kalau banyak kerja yang perlu dibuat contohnya cuci baju atau kemas2 mana yang rasa berkenaan lambat lar aku siap dalam pukul 12 juga.anak yang baik kan. perempuan lagi mesti kemas rumah itu wajib bagi semua perempuan..


waktu TEngah HAri


waktu nie aku bz sikit mana lagi aku masak untuk anak buah kesayangan aku FAHMI mana lagi aku pakaikan dia baju sekolah dan mana lagi aku simpan bekal makanan untuk dia. dalam kata lain aku lar urus dia semua memandangkan ibu dan bapanya kerja. semua2 tue aku siap urus adalar dalam linkungan sampai pukul 1.30 petang.. hehehehehe.. 


waktu PetaNg


waktu nie jangan cakap lar waktu aku membersihkan diri.waktu aku mandi,waktu aku solat zohor. dalam waktu nie aku tidur pas solat zuhur dalam pukul 2 petang aku bangun balik dalam pukul 3 suku petang ataupon dalam pukul 4 ( alamak terlebih sudah ) haahahha. tapi selalunya aku jarang tidur petang. selalunya aku tengok cerita dalam lappy aku jak lar ya. waktu nie juga aku memang terasa amat amat amat amat keboringan. dalam hati mau saja aku kerja tapi di mana mana mana aku mau cari kerja. 


waktu MaLAm


ok waktu paling aku suka. sebab semua kuarga aku balik rumah berkumpul. ehehehehe. waktu kami bersama2 satu keluarga.. apa2 pon waktu malam waktu aku penat jadi aku tidur awal lar selalu dalam pukul 9 atau 10 malam. hahaahahahahaha. kira hidup aku sebagai penganggur tidak lar juga membosankan. tapi kalau ini jak sentiasa di buat hari2 aku rasa aku yang naik bOSAN.. hajat aku pas raya aku kerja. KONFOM dalam hati dalam mulut entahlar.. apa2 pon akhir kata dari aku
SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN YANG MULIA. dari seorang pekerja yang dikenali " PEKERJA dalam RUMAH " hahahahaha.. assalamualaikum.~~

2 comments:

Kira Kekuri said...

uihh gilak, mcm suri rumah oh. suami ko mana? ;p

Rahayu Takon said...

masih mencari. aahaha