Thursday, December 13, 2012

Hari-Hari aku Masak Lepas Subuh

assalamualaikum dalam salam Jumaat..

baru aku sedar pukul 10.22 tadi hari ini ialah hari jumaat. hahahahaha.. itu pon lepas baca tweet dari AdI PUTRA.. arghh.. aku sekarang sudah lar berada di kampung, bagus kalau berteman ini semua orang tiada semua pergi bercuti.. entah apa2 dorang semua nie. orang bercuti di kampung bukan di sana kota kinabalu.semua trip orang bandar padahal surat beranak dari Hospital Besar Kota Belud juga. miahaahahahhhhhaaha..
Ha..! pasal entry aku hari ini. aku baru sedar yang aku nie hari-hari masak nasi lepas subuh, dulu kehidupan aku tidak lar bah macam nie, bangun subuh terus masak nasi. aku selalu bangun subuh air wuduk jak.ini lain sudah bangun subuh ambil periuk masak nasi baru ambil wuduk. siapa lagi yang ubah kehidupan aku nie kalau bukan abang aku HAFIZ TAKON. dia lar yang buat aku macam nie. bukan tidak ikhlas, ikhlas tapi aku pon mau tidur juga pas solat subuh. HAHA. apa2 pon aku kalau dapat anugerah adik mithali aku lar yang dapat tue. bab aku dikira jaga makan abang aku sebelum dia pergi kerja. uisehhh siap mau ada anugerah lagi. 
Bukan setakat masak nasi goreng sana goreng sini. masak sayur sana sayur sini. yang simple jak bukan lar yang makanan five star ok. yang simple yang boleh aku siap cepar dan tidur cepat. esok tengah pikir resepi apa yang terbaik untuk aku masak. last2 masak benda yang sama juga lar mungkin ni. apa2 sekali pun bukan saya mau ceritakan yang saya nie malas mau masak lepas subuh.
Nie lar mau kongsi nie, apabila seseorang memerlukan pertolongan dikala dia sedang susah mari lar kita beramai-ramai untuk menolong orang tersebut. kerana di sitular terletaknya pahala yang sangat banyak.hehehe..
eaa ada kaitan dengan entry aku nie. baiklah ini jak untuk bacaan pada hari ini. sehingga kita bertemu lagi pada hari yang sama dalam waktu yang sama.. BANG..~~ euwwwwwwwwwwwwwwwwwww

sayabudakyangbarusahajapandaibelajar..

No comments: