Tuesday, June 21, 2011

KepeRcaYaaN kaRuT.. believe or NOT..????

bismillahhirrohmanhirrohiM....


erm.. kepercayaan karut..?? percaya atau tidak..?? itu persoalanNya.. tetiba pula keluar dalam MInd aku pasal nie.. tapi ada satu kepercayaan karut yang aku percaya kamu mau tahu apa..?? sini biar aku kasih tahu, contohnYa kalau kita ada makanan, apa2 jenis makanan lar apa yang boleh dimakan, tyme2 kita mau beli makanan nie, tetiba ada kawan kita ka, orang yang kita tidak kena macam mau juga makan makanan yang kita mau makan, So makanan yang kita makan tue akan jatuh, kalau tidak semua jatuh ada lar sikit2 yang jatuh yang penting jatuh.. hehehhe.. ini jak aku percaya sikit sebab aku sudah buat eksperiment tentang nie.. 


ada juga kepercayaan karut nie mengatakan kalau anak dara menyanyi dalam dapur ketika masak khawin orang tua, itu aku kurang pasti, tapi aku takut juga mau buat.. aku bukan percaya tapi aku tidak mahu buat kalau nyanyi di dapur.. banyak juga aku tahu pasal semua kepercayaan karut nie, dorang babu ( mak cik2 ) aku selalu larang buat itu ini sebab nanti apalar ini lar.. emmm... 


dalam2 banyak kepercayaan karut yang aku suka nie dalam cerita SENJAKALA.. hahahha.. cerita nie yang aku suka kepercayaan karut dia, macam2 mengarut cerita nie, yang best ending dia, senang jak kasih keluar SAKA tue, itu baru cerita yang menakutkan.. lagi satu SERU.. cerita nie paling aku memnag tidak minat, buat ala2 supernatural, tapi supernatural dia tue buat aku pening kepala, haiyah..!!! orang putih ada juga buat cerita macam nie tidak lar juga aku terpening macam cerita nie.... aku hairan betol director dia nie, terlalu pandai bah kata orang.. ahahhahahhaha..!!!


laporan berhenti disini.. Yang benar Ayue TaKoN.

No comments: