Thursday, June 30, 2011

masukNya bulan JuLaI

bismillahhirrohmanhirrohim..


bulan julai sudah masuk.. tidak lama lagi mau masuk bulan ramadhan sudah.. yuhuuu..!! tidak lama lagi mau puasa, aku macam besa lar puasa di asrama .. dari dulu sampai sekarang aku puasa di perantauan.. kalau dirumah best juga kali. tapi sekarang sama jak rumah ka asrama tiada orang mau masak bah..! jadi aku rasa macam sama saja lar. wehaaa..!! sekadar menghilangkan boring yang tidak berapa boring nie, aku nie sedang menunggu azan subuh berkumandang jadi mula lar aku berdiri untuk mengambil wudhuk serta menunaikan kewajipan ku kepadaNYA. Ustaz aku cakap kalau jaga solat kita akan terhindar dari sebarang masalah yang  kurang sihat serta rezeki InsyaAllah tetap ada. jadi aku mahu ikut kata-kata ustaz Tarannum aku. sebab Allah S.W.T itu maha Adil lagi maha Tinggi. sambil-sambil tunggu aku pon banyak juga meninjau blog kawan-kawan aku hari ini. seronok juga tinjau-tinjau dan berjalan-jalan di serata dunia.. 


erm.. aku dengar sudah orang mengaji di masjid kampung sebelah, memang dari dulu lagi macam tue, tenang jak fikiran dengar orang baca al-Quran. sekarang mood masih mau menulis lagi. esok-esok tidak tahu apa yang mahu ditulis kan. jadi daripada aku buang masa baik aku menghabiskan masa yang kelapangan ini untuk menunggu azan subuh berkumandang. tadi aku chat dengan kawan lama aku Hafiz Ezmal. erm rindu sama dia. dia ingat kawan lama dia cakap, aku jak jahat tidak tegur dia. alahai..!! apa-apa pon Jemal aku tetap kawan ko.. hehehe..! 


ok. stop for this tyme. aku mahu off9 so aku mau tutup laptop dan broadband aku. hari lain msih ada i.Allah. assalamualaikum.. may Allah bless me always.. jam 5.33 pagi. rasa ngantuk tapi ditahan. sleep tight for this morning.. wehaaaaa.!!!

No comments: