Friday, July 1, 2011

hari aku hari yang kurang baik.. alahai..!!

bismillahhirrohmanhirrohim..


macam besa tangan sudah tidak sabar mau menulis.. ini aku update yang baru guna laptop cousin aku yang baru jak tadi aku ambil dia di AIRPORT. hari ini aku kasih cerita sikit-sikit hari aku ambil dia di airport AIRASIA macam mana lar perjalanan aku tadi kan. baik ka tidak kan.. memang kurang baik.. alahai..!!


aku gerak dari kolej aku (KUIS) pukul 3 petang lar, standard lar tue bab dia punya flight sampai Key eL pukul 6 petang. so aku pon siapa lar dan turun lar aku pergi bawah untuk menunggu bas KUIS. so aku tunggu punya tunggu akhirnya sampai juga lar bas KUIS nie. jadi dengan senang aku naik lar. jadi dalam perjalanan aku pon duduk disebelah sorang perempuan . aku sempat juga bual-bual dengan dia kejap walaupun baru saja kenal ( nampak kan aku seorang yang peramah ) weheee..!! bas tue penuh sangat, sampai belakang dan depan penu siap ada yang berdiri lagi, sempat lagi aku dengar sorang pelajar lelaki dari KUIS juga lar mengeluarkan ketidakpuashatian dia gara-gara banyak pelajar perempuan yang naik. dialog dia ala-ala gini  " takpew, berdiri pon nanti sampai keluar awal juga, yang duduk tue tunggu lar orang yang berdiri nie habis nanti " erm.. aku pon senyum jak dengar dia cakap.. hahaahahhahah..selain dari tue juga,adalagi aku dengan perbualan orang sebelah aku tengah gaduh dengan Boipren dia.fuyoooo..!! dialog dia ala2 macam nie " ko nak ape lagi ha.!!!! jangan kol lagi.. tolong lar BODOH...!! aku pon tergamam.. aku tengok perwatakan alim jak, sekali bahasa.. erm.. alahai..!!


so sesampainya aku di KTM, yang aku geram nie, aku sampai train dari RAWANG pon sampai, so aku tidak sempat untuk mengejar train tue pergi begitu sahaja. ala-ala dia pergi tinggalkan aku. aku pon cakap, erm bukan rezeki aku lar tue. so train yang kedua sampai tepat jam 4.02 minit petang. alhamdulillah orang tidak lar ramai sangat tyme aku masuk. sekali sampai jak bah stesen yang lain, ALABAH , kesesakan lalu lintas, semua tolak2, bau-bau semua terkeluar. erm, dah lar aku punya stesen jauh Kl Sentral.. aku pon tahan-tahan dan tahan.. sampai aku d kl sentral aku pon terus meluruh pergi tingkat bawah cari tiket mau pergi AIRASIA. yalah kan aku tukang ambil orang. jadi aku pon naik lar bas dan duduk sebelah budak lelaki sambil aku duduk terlentok2 lar kepala aku bah ngantuk betul tiada tidur semalaman. 


sampai aku sana. aku pon cari cousin aku. jadi aku jumpa lar dia kol aku, sekali dia nangis2 aku yang lapar nie tidak di peduli. aku pon cakap ko nie baru belajar luar negeri bukan luar negara. adedededee.. nangis punya nangis aku pon cakap, ko nangis jak aku makan KFC luk. dia pon terus nangis aku pon cakap menyampah aku tengok ko nangis2 nie ar.. hahahahahaaah..!! aku pon kasih terus makan tanpa pujuk dia suruh berhenti. habis makan kami pon jalan lar mau pi balik kolej aku..weheee..!! 


sampai di kl sentral aku pon bawa beg dia, dia bawa plastik, boleh-boleh dia pi heret jak plastik tue di kl sentral aku pon cakap sotnya ko nie. sampai sana ada train punya sesak..alahai.. aku pon terus tertekan. jadi tunggu yang kedua punya. 2 x 5 jak sesak dia. tapi kami dapat lar masuk bah.. sampai di bangi nsib ada bas KUIS jadi ok lar sikit tidak terlalu penat konon. sampai di KUIS aku pon terus pi bilik. sampai di bilik menguji lagi tahap kesabaran aku. aku punya kunci loker pula tiada. tinggal lar aku rasa dalam bilik. jadi aku pon buka guna kulit botol. tidak larat sudeh bah. letih memang aku tidak larat. jadi aku pon sakit hati sangat-sangat jadi aku pon pigi kasih paksa saja. akhirnya dengan izin Allah S.W.T. dia pon buka.. wehaaa..!! jadi aku pon sekarang ada dalam bilik dan siap menaip untuk blog aku.. heheheheheeh.! 


P/s : sabar jak apa yang terjadi.. hehe..

No comments: